Stop-Loss - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Stop-Loss
Komponist: John Powell

Produktionsår: 2008
Label: Varèse Sarabande
Labelnr.: VSD-6886

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 02.07.2008
En rimelig aktuel film, om hvordan det påvirker en dekoreret krigshelt, en sergent – og hans omgivelser/familie, at vende hjem efter udstationering i Irak, for senere at blive genindkaldt til tjeneste i Irak mod han vilje. John Powell valgtes til komponist og han indleder første track med heroisk trompet og bas – og fortsætter dunkelt i et roligt tempo. Efterfølgende cues er mere op i tempo og rytmiske, men fortsat med mørk melodisk indflydelse på strygerne. Det giver en særdeles passende og virkningsfuld atmosfære til denne film. Den heroiske trompet vender naturligt tilbage, ledsaget af miltarisk saluterende trommer. Der benyttes også heftig elguitar, som giver har en skarp virkning på scoret, der evt. kan opfattes som kold kynisme og ensomhed i filmens atmosfære. Der bydes også på et stille klavertema og heftig bandmusik. Powell rammer godt nok plet, med hensyn til at forstærke filmens personers følelsesregistre. Knap 40 minutters spilletid afrundende med en sang på 6 minutter, så i alt 33 minutters originalt og særdeles virkningsfuldt score. Jeg gentager nok mig selv, men John Powell er en komponist man bør stifte bekendtskab med og ikke må undervurdere. Han fortjener at blive regnet blandt de helt store komponister, efter min mening.
Anmelder: Henrik