Magnifique, Le - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

Komponist: Claude Bolling

Produktionsår: 1973
Label: Music Box Records
Labelnr.: MBR-128

Udgivelsesår: 2017

Anmeldelsesdato: 02.12.2017
Fransk/italiensk actionkomedie med Jean-Paul Belmondo i hovedrollen som krimiforfatter, der i sin fantasiverden udlever hans hovedkarakters eskapader. Claude Bolling valgtes som komponist og scoret indledes med eksotisk/rytmisk musik med mexicansk præg i "La Plaza", efterfulgt af oplagt spændingsmusik i "La mort de Rodriguez" samt livligt/muntert og mere eksotisk samt militaristisk præget musik. Glimrende rytmer høres i track 5 "Informateur à l'aéroport" samt 9 "Mexican Paradise", 10 "Cleotina" er et smukt romantisk tema efterfulgt af mere actionmusik og fransk stemning. Senere igen flere muntre indslag samt glimrende action- og spændingsmusik, mere intenst bliver det fra track 25 "Le piège de Karpoff", med flot og stemningsfuld musik i 26 "La fin du héros". Et andet smukt romantisk tema høres i track 29 "François et Christine" og tidstypiske rytmer i 32 "Pop Mod". Herefter afrundes scoret romantisk, livligt/muntert samt eksotisk/rytmisk musik, med kort spændingsklimaks i track 35 "Duel avec Karpoff" samt mere action- og spænding inden afslutningen i 39 "La Plaza". Ca. 46 minutters komplet score på cd1, fordelt på hele 39 tracks og på cd2 høres det oprindelige soundtrackalbum af knap 39 minutters varighed. Omslaget byder på filmbilleder og ca. 5 hele siders liner notes på hhv. fransk og engelsk. Stor underholdningsværdi.