Renegades - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

Komponist: Michael Kamen

Produktionsår: 1989
Label: Intrada
Labelnr.: SC Volume 192

Udgivelsesår: 2012

Anmeldelsesdato: 30.01.2016
Actiondrama om en civilagent, der arbejder for politiet og bl.a. undersøger politikorruption. Havner selv i store vanskeligheder og arbejder nu sammen med en ulige makker om at finde et stjålet indianerspyd. Michael Kamen valgtes som komponist og scoret indledes med dæmpet og atmosfærisk spændingsmusik samt melodisk passage i "Main Title", for bl.a. fløjte, guitar og traditionelt orkester. Der fortsættes i samme stil med dæmpet og spændingspræget musik, tillige med oplagt præg af mystik/indianerrytmer, som giver den rette stemning. Track 3 "The Robbery" byder også på glimrende perkussion og er første højdepunkt. Efter stemningsfulde cues højnes intensiteten lidt igen i track 7 "Medicine Stone", 9 "Beauty Parlor Source" er rytmisk kildemusik med vokal og indledningsvis fortsættes der rytmisk/elektronisk og actionpræget i 10 "Department Store", senere igen stemningsfuldt/spændingspræget. Efter et yderst afdæmpet og 12 minutter lang track 11 "Broken Stone, Broken Spirit", sættes der mere intenst og klimatisk ind i 12 "Blazing Bullets, Flaming Lance", inden afrunding i 13 "Brown Ridge & Find Me". Ca. 77 minutters spilletid på denne cd, heraf knap 69 minutters glimrende/interessant score og 3 ekstra tracks, heraf to alternative versioner. Omslaget byder på filmbilleder, cue liste samt ca. 12 siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang.