Missing In Action - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Missing In Action
(Missing in Action - To døgn i Helvede)
Komponist: Jay Chattaway

Produktionsår: 1984
Label: Intrada
Labelnr.: SC Volume 91

Udgivelsesår: 2009

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 12.11.2011
Første film om Oberst Braddock (Chuck Norris), der fortsat har et opgør fra tiden i fangelejr under Vietnam-krigen, som 2. film ser tilbage på og som oprindeligt skulle havde været udgivet først. Jay Chattaway valgtes som komponist og scoret indleder med lydeffekter fra kampzonen: helikopter og maskinpistolskud, inden der sættes ind med et action- og spændingsprægede "Main Title" for orkester. Fortsætter i hurtigt tempo med rytmisk bas samt bl.a. heftige strygere og messingblæsere, tillige en mere dæmpet og vedholdende passage. Track 4 indledes med en gentagende diskant synthesizerrytme, der først varieres med bas 2 minutter senere. Der fortsættes med lidt mere interessant og tidstypisk synthesizer, dog fortsat med gentagne passager, i det 15 minutter lange track 6 "Hotel Escape". Orkestermusikken vender heldigvis tilbage flere steder som god parallel til det elektroniske score. I track 13 høres første gang et heroisk og melodisk tema. Højdepunktet må dog være det klimatiske og intense track 18 "Boat Escape". Samlet set et okay score, dog ikke noget banebrydende og de tidligere nævnte gentagende cues er ikke voldsomt interessante. Knap 74 minutters spilletid på denne cd, kun udgivet i 1000 eksemplarer og med ca. 5 siders liner notes.
Anmelder: Henrik