Hostage - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Hostage

Produktionsår: 2005
Label: Superb Records
Labelnr.: SUPERB-72051-2

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 01.11.2007
Bruce Willis er en professionel forhandler, som introduceres i en tidligere fejlet gidselsituation i prologen. Nogle år efter vil 2 brødre og en uberegnelig medsammensvoren, bryde ind hos en rig far med 2 børn. Det udvikler sig til en grotesk gidselsituation, hvor der samtidig er folk udefra, der tager hovedpersonens familie som gidsler. Så han har en del dilemmaer, hvor hans eget liv må sættes på spil som løsning. Den efterspurgte Alexandre Desplat var komponisten. Han indleder med et blidt og melodisk hovedtema, for orkester og med vokal af Desplats egen datter. Det melodiøse fortsætter i scoret, om end det naturligt bliver lidt mere præget af action og spændingsmusik. Selvom det ofte er melodisk, ulmende og mørk musik, er der også crescendoindsatser, hvor det passer ind. Musikken har den funktion her, at den "ligger nedenunder" filmen. Dvs. at de fleste næppe bemærker ret meget score i filmen, mere hvis det ikke var der. Og det er jo et kompliment til komponisten, der så har fået scoret integreret, som en uundværlig bestanddel af filmen. Så musikken bør tillige opleves isoleret, da man her opdager mange fine musikdetaljer, som naturligt neddæmpes i filmens færdige lydspor. 1 times spilletid – ingen liner notes.
Anmelder: Henrik