Feud: Bette And Joan - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Feud: Bette And Joan
Komponist: Mac Quayle

Produktionsår: 2017
Label: La-La Land Records
Labelnr.: LLLCD 1449

Udgivelsesår: 2018

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 24.04.2018
Prisbelønnet tv-serie om berømte par og deres fejde, her første sæson med 8 afsnit om Bette Midler (Susan Sarandon) og Joan Crawford (Jessica Lange). Mac Quayle valgte som komponist og det Jerry Goldsmith-prisbelønnede score indledes med melodramatisk/urovækkende stemning i "Main Titles" for traditionelt orkester. Der fortsættes smukt melodisk/jazzet i "Documentary", senere høres tillige storslået fanfare og i bl.a. track 4 "I Want To Act" fine rytmer a la Henry Mancini. Track 8 "Liebestraum" er af Franz Liszt og efterfølgende fra 9 "Bette Becomes Baby Jane" bliver scoret mere urovækkende/spændingspræget, 14 "Five More Years" er et glimrende melodramatisk cue og halvvejs, i track 15 høres det rytmiske "End Credits". Efterfølges af god rytmisk/stemningsfuld musik, i track 19 "No Offers" nærmest gyserpræget spændingsmusik og flere gode rytmer i 21 "Oscar Day" samt 23 "Selling Cousin Charlotte". Mod scorets slutning mere melodramatisk/melankolsk, dog rytmisk/stemningsfuldt i track 28 "Martini" samt 29 "The Brows Are Mine", inden melankolsk afslutning i 30 "Best Mother" samt stemningsfuld epilog i track 31. Knap 49 minutters glimrende stemningsfuldt/rytmisk dramascore fordelt på hele 31 tracks, på denne cd i kun 1500 eksemplarer. Omslaget, signeret til de hurtigere, indeholder seriebilleder og ca. 9 hele siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang.
Anmelder: Henrik