Det Danske Filmmusik Selskab The Danish Film music Society
© www.filmmusic.dk 1996, 2024
|
anmeld selv dette soundtrack/score.
Anmeldelsesdato: 14.08.2017 |
|
Prisbelønnet spansk dokumentar om tre yderst forskellige socialrealistiske samfundsskildringer, fra hhv. Tokyo, Sahara og Madrid. Zeltia Montes valgtes som komponist og scoret indledes med stemningsfulde "Muerte/Death" tilsat vokal. Der fortsættes langsomt, stemningsfuldt og rytmisk i "Hipercosmópolis Ext/Hypercosmopolis Ext" for bl.a. klaver, træfløjte, guitar samt perkussion, i det livligere track 3 "Desnivel/Disparity" høres tillige oplagt asiatisk præg og 5 "Luz/Light" er et 8 minutter langt meditativt/klimatisk højdepunkt for bl.a. synthesizer, elguitar og perkussions. I track 7 "Puerto/Port" dukker nu velkendte toner op i en fin variation og henholdende med oplagt urovækkende atmosfære i 8 "Colmena/Beehive", inden atonalt klimaks. I track 10 "Autopista/Highway" er det stemningsfulde tilbage, 11 "Barrière" er rytmisk/actionpræget og herefter afrundes scoret med flere stemninger og effektfuld atmosfære, evt. tilsat perkussionrytmer. Mod slutningen kan track 15 "Hipercosmópolis/Hypercosmopolis" fremhæves som forlængelse af track 2 fra indledningen, inden det rytmiske/heftige klimaks i track 16 "Expulsión/Expulsion". Knap 55 minutters spilletid på denne glimrende cd-udgivelse, inkl. filmbilleder og 1 sides liner notes af Montes selv - dog kun på spansk. Slet ikke et score for alle, Montes kan dog bestemt noget med stemninger for få instrumenter/virkemidler, så er man (også) til det kan man overraskes her. |
Anmelder: Henrik |
|