Det Danske Filmmusik Selskab The Danish Film music Society
© www.filmmusic.dk 1996, 2024
|
anmeld selv dette soundtrack/score.
Anmeldelsesdato: 29.08.2016 |
|
Spændingsfilm om en ung mand (Edward Norton), som står anklaget for mordet på ærkebiskoppen i Chicago. Forsvaren Vail (Richard Gere) tager den svære sag, med flere overraskelser undervejs. James Newton Howard valgtes som komponist og det prisbelønnede score indledes med tematisk spændingsmusik i "The Murder Scene". Fortsætter på samme vis i track 2 "Under The Tracks" og 3 "Martin Meets Aron" byder tillige på rytmisk musik, som vender varieret tilbage senere i scoret. Tillige melodramatiske/stemningsfulde temaer med oplagt urolig undertone, track 8 "Courtroom Montage" er intenst, rytmisk og urovækkende. Track 10 Chasing Alex" er oplagt heftigt, rytmisk, action- og spændingspræget. Der høres også melodisk/melankolske temaer, f.eks. det korte track 16 " Roy's Freeze Frame" og i 17 "Aaron On Stand" høres solotrompet af Terence Blanchard. Fra track 18 "Roy Appears In Court" intensiveres den dunkle spændingsmusik mod slutningen, med klimaks i 21 "What did you say" og afrunding i 22 "Love Hurts", det melodiske glemmes dog ikke. Knap 66 minutters spilletid, heraf ca. 34 minutters intenst spændingsscore, 10 bonus tracks, 4 album versioner, 2 korarrangementer og 2 demoversioner. Omslaget byder på filmbilleder, orkesterkreditering samt ca. 9 hele siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang. |
Anmelder: Henrik |
|