Alfred Hitchcock Hour, The - vol. 3 - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

The Alfred Hitchcock Hour - vol. 3

Produktionsår: 1963
Label: Varèse Sarabande
Labelnr.: VCL 0512 1130

Udgivelsesår: 2012

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 25.11.2012
"Good eeeevening…" - musik fra Alfred Hitchcocks små tv film fra begyndelsen af 1960'erne, der dog ikke var instrueret af Hitchcock selv. På denne 3. udgivelse høres musik - ikke af Bernard Herrmann, først 4 episoder med score af Lyn Murray på cd1 og efter Bernard Herrmanns arrangement af det korte "Main Title", indledes scoret til "Who Needs An Enemy" melodisk og muntert/livligt og fortsætter derefter jazzet og stemningsfuldt, også med enkelte dunkle cues. "Lonely Place" er mere melankolsk, "Triumph" er primært asiatisk præget med melankoli som kontrast, desuden spænding/crescendo og højdepunktet "Thanatos Palace Hotel" er et mere traditionelt score: livligt, hektisk, stemningsfuldt og dramatisk. I alt 75 minutters musik på cd1. På cd2 findes musik fra 4 andre episoder: "Beast In View" af Leonard Rosenman: spændingspræget, delvis med skæv og atonal Rosenman instrumentation, "Memo From Purgatory" af Lalo Schfrin: jazzet, med 1960'er rytmer og spænding, "The Crimson Witness" af Benny Carter og "One Of The Family" igen af Rosenman: stemningsfuld jazz og naturligvis spænding, særligt hos Rosenman. 1 times spilletid på cd2 og på denne glimrende udgivelse i kun 1000 eksemplarer medfølger et omslag med billeder, episodegennemgang med beskrivelse af musikken samt knap 2 siders liner notes.
Anmelder: Henrik