X-Men Origins: Wolverine - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

X-Men Origins: Wolverine

Produktionsår: 2009
Label: Varèse Sarabande
Labelnr.: VSD-6967

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 08.05.2009
Efter 3 film med det komplette X-Men team er det nu tid at kigge tilbage, tilbage til begyndelsen fra før første film. I denne film er det som titlen antyder karakteren Wolverines fortid, det handler om. Harry Gregson-Williams valgtes som 4. komponist til X-Men eventyret og han indleder spædt, men med stigende intensitet for det helt store orkester med kor til filmens prolog. Der fortsættes med virkningsfuldt og effektivt spændings- og actionmusik - også med stille passager og crescendo indsatser som kontrast. Tillige elektronisk, rytmisk og moderne actionfilmmusik. Der er kun ganske få stille, melodiske øjeblikke og her er klaver i fokus. Ca. 45½ minutters fint score, der gør hvad det skal, dog bliver det aldrig rigtig vedkommende eller særlig originalt. Men det er bestemt glimrende underholdning og virker bedst mod slutningen efter min mening. De desværre få sekvenser med både orkester og kor løfter scoret til karakteren over middel – det med kor, det kan HGW.
Anmelder: Henrik