DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2018

Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Blow Out
(Døden sletter alle spor)
Komponist: Pino Donaggio

Produktionsår: 1981
Label: Prometheus Records
Labelnr.: PCR 515

Udgivelsesår: 2002

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 01.03.2018
Spændingsfilm af Brian de Palma, hvor John Travolta spiller filmlydteknikeren Jack, der på en lydoptagelse overværer et biluheld - tilsyneladende, for en minutiøs redigering af lydoptagelsen fra "uheldet" afslører lidt mere. Pino Donaggio valgtes som komponist og scoret indledes med det romantiske, stemningsfulde og storslåede hovedtema for traditionelt orkester, et tema, som heldigvis gentages senere. Der fortsættes med action- og spændingsmusik i "Jack Saves Sally", hvorefter det stemningsfulde vender tilbage, nu med rytmik og lidt jazz, fra track 5 "Jack Cuts Pictures" bliver spændingsmusikken oplagt mere intens. Track 7 "Burke Kills Redhed" er et vellykket spændingscue, 11 "Sally Slugs Karp" indledes smukt og afsluttes yderst urovækkende. Fra track 14 "Sally To Station" bevæger scoret sig spændingspræget, urovækkende og storslået (track 15 "The Station") mod spændingsklimaks til filmens næstsidste mordscene i track 17 og smuk episk melodisk/romantisk musik (hovedtemaet) til den sidste mordscene i 18, inden 19 "Good Scream/End Credits" med musik i samme romantiske spor (hovedtemaet), hvorefter der afsluttes med to tidstypiske disco source cues. Ca. 51 minutters spilletid på denne første cd-udgivelse i kun 2500 eksemplarer, inkl. filmbilleder, orkesterkreditering samt knap 4 siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang. Intrada genudgav dette score med en anden trackliste i 2014.
Anmelder: Henrik