DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2017

Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Esther Kahn
(eSTheR KaHN)
Komponist: Howard Shore

Produktionsår: 2000
Label: Naïve
Labelnr.: ND 68510

Udgivelsesår: 2001

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 23.09.2017
Romantisk drama om en ung jødisk kvinde i slutningen af 1800-tallets London, der drømmer om at komme til scenen. Howard Shore valgtes som komponist og scoret indledes dramatisk/urovækkende i "London, 1881" for traditionelt orkester. Der fortsættes melodramatisk med en urovækkende stemning, indimellem med bevidst atonale passager. Fra track 5 "Five In The Gods" varieres scoret med heftigere dramaturgi, fin tematik høres fra track 7 "Match Factory" og især i 9 "A Child Costs One Pound", mere melodisk (vendepunkt) i 12 "Nathan Quellen" samt 13 "Lessons". Track 14 "Becky" er et yderst stemningsfuldt højdepunkt, det korte track 15 "A Mysterious Truth" samt 17 "Philip Haygard" og det intense 18 "A London Market" bør tillige fremhæves. Fra track 19 "Hedda Gabler" vender det urovækkende/atonale oplagt tilbage, 21 "The Note Had Been Struck" er livligt/heftigt og scoret afsluttes melodramatisk/melankolsk med ledemotivet i 22 "Curtain Call". Herefter høres kildemusik: teaterscenemusik med baggrundslyde i 23 "The Kiss & The Ballroom", 24 "Italian Dance" og afsluttes med 25 "Yiddish Theater". Ca. 40 minutters spilletid på denne cd, inkl. filmbilleder, komponistportræt og lidt liner notes af Shore selv, hvor det fremgår at musikken bl.a. er et (godt) bud på hovedpersonens komplekse indre stemme og verden.
Anmelder: Henrik