Trancers I - II - III - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

Trancers I - II - III

2 covers - placer mus over cover

Produktionsår: 1984
Labelnr.: ISC 356

Udgivelsesår: 2016

Anmeldelsesdato: 26.12.2016
Fremtidsthriller om politimanden/dusørjægeren Jack Deth (Tim Thomerson), der anvender alle midler for at få fat i de mest hårdkogte kriminelle, endda via tidsrejser. Mark Ryder, Phil Davies og Richard Band (sidstnævnte primært som supervisor) valgtes som komponister og det elektroniske score indledes med det tematiske/spændingsprægede "Main Title" til Trancers (1984). Der fortsættes oplagt i samme stil med rytmisk action- og spændingsmusik, varieret med melodiske temaer som f.eks. track 3 "City Of Los Angeles" samt passende futuristisk lyddesign, tillige asiatisk præg i track 7. Track 10 "Divide And Conquer" er blandt højdepunkterne, afrundes melodisk/stemningsfuldt i "End Title". Fra track 14 høres det fine "Jack Deth" tema fra Trancers II (1991) og fortsætter i samme stil med action- og spændingsmusik, varieret med melodiske/stemningsfulde passager, glimrende spændingsklimaks i track 25 "Barn Showdown". På cd2 indledes med det nu velkendte hovedtema i "Main Title" til Trancers III (1992) og fortsætter her tillige med intens/rytmisk action- og spændingsmusik samt melodiske/stemningsfulde temaer, primært med præg af mystik. Spændingsklimaks i track 20 "Jack & Shark To The Kill". I alt ca. 135 minutters spilletid på denne glimrende cd-udgivelse, inkl. 3 korte tracks med kildemusik samt omslag med filmbilleder og 16 siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang.