DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2017

Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Double Indemnity: Film Noir At Paramount
(Kvinden uden samvittighed / Forside-sensation!)

2 covers - placer mus over cover

Produktionsår: 1944
Label: Intrada
Labelnr.: SC Volume 335

Udgivelsesår: 2015

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 23.01.2016
Musik fra hele syv Paramount film noir-film (1944-56) på én cd, som indledes dramatisk og dunkelt i præludiet til Miklós Rózsas Oscarnominerede score til Double Indemnity (1944). Der fortsættes i samme stil med glimrende tematik, senere tillige varieret med livlige, melodiske/melankolske og romantiske passager, ca. 38 minutter herfra. Fra track 18 høres Hugo Friedhofers score til Ace In The Hole/The Big Carnival (1951): livligt/dramatisk, dunkelt/heftigt, melodisk/melankolsk/romantisk og fra track 25 Franz Waxmans score til Sorry, Wrong Number (1948): dramatisk/storslået, melodisk/romantisk samt spændingspræget. Der afrundes med 3 source cues til sidstnævnte score på cd1 og cd2 indledes med Gail Kubiks ubrugte score til The Desperate Hours (1955): fanfare, heftigt/atonalt samt storslået og dramatisk. Fra track 6 Leith Stevens' score til The Scarlet Hour (1956): melodramatisk, glimrende jazzet og rytmisk, stemningsfuldt samt melodisk og romantisk. Fra track 16 Heinz Roemhelds Union Station (1950): storslået/dramatisk og fra track 19 Victor Youngs imponerende score til I Walk Alone (1948): storslået/melodramatisk, yderst tematisk, romantisk og melankolsk samt spændingspræget og heftigt, afrundet med to ekstra alternative tracks til de to førstnævnte scores. I alt 2½ times spilletid på denne glimrende udgivelse, inkl. filmbilleder, samlet orkesterkreditering og ca. 17 siders liner notes.
Anmelder: Henrik