ÔĽŅ Intersection - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

Label: Quartet Records
Labelnr.: QR177

Udgivelsesår: 2015

Find og k√łb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, pr√łv evt. andre forhandlere)

Anmeldelsesdato: 17.03.2015
Romantisk drama af Mark Rydell, hvor Vincent Eastmann (Richard Gere) skal tr√¶ffe det sv√¶re valg imellem hustruen gennem 15 √•r (Sharon Stone) eller den nye elskerinde (Lolita Davidovich). James Newton Howard valgtes som komponist og scoret indledes med et rytmisk/stemningsfuldt "Main Title", afrundet med lidt sp√¶ndingsmusik. Der forts√¶ttes melodisk for minimalistisk/intim instrumentation, track 3 "Home" er et smukt og stemningsfuldt cue, track 6 "The Auction" er livligt/optimistisk musik. Det varierede track 9 "First Date" b√łr ogs√• fremh√¶ves, hvor JNH frembringer mange stemninger med ganske f√• virkemidler. Det rytmiske fra indledningen vender tilbage i track 12 "The Last Ride", i track 13 "Mercedes By" h√łres en heftig 26 sekunders crescendo for kor og orkester, der forts√¶tter over i et dramatisk/melankolsk tema i track 14 "The Accident". Track 17 "The Trauma Room" og 18 "Olivia Drives" er hjerteslagsrytmisk sp√¶ndingsmusik. I track 19 "He's Going Flat" vender koret tilbage i dramatisk sp√¶ndingscue, der afrundes afd√¶mpet, inden det melodiske afslutningstema "Personal Effects" og et flot "End Titles". Knap 50 minutters yderst stemningsfuldt og velkomponeret dramascore, p√• denne cd i kun 1000 eksemplarer, med 8 ekstra tracks i forhold til det oprindelige album, inkl. filmbilleder og ca. 6 hele siders liner notes, herunder delvis trackgennemgang.