DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2017

Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Cohen And Tate
Komponist: Bill Conti

Produktionsår: 1988
Label: Intrada
Labelnr.: SC Volume 139

Udgivelsesår: 2010

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 09.12.2014
Amerikansk spændingsfilm om en snarrådig dreng, der kører sine to kidnappere (lejemordere) op mod hinanden. Bill Conti valgtes som komponist og scoret indledes med dæmpet spænding, melodiske passager samt heftig actionmusik i "Main Title". Der fortsættes med dæmpet og dunkel spænding i "The Hit", senere mere heftige og bevidst atonale indsatser. Tillige glimrende spænding i trak 3 "Wounded", tilsat lidt heroisk trompet og track 4 "Tail Lites" er et forrygende højdepunkt, track 7 "Roadblock" byder også på rimelig intenst spændingsmusik, bl.a. med unik variation af vuggeviseperkussion. Heftigt track 8 "Kaboom" og track 10 "Travis Is Right" byder også på et melankolsk indslag, atypisk for det øvrige score. Det vender lidt tilbage i track 14, men afløses dog hurtigt af en crescendoindsats og herefter igen intens spændingsmusik, inden det kulminerende og dog varierede højdepunkt i track 15 "The Final Battle", afsluttende med "End Title" i track 16. Et fremragende og intenst spændingsscore, intet mindre. Helt bestemt investeringsværdigt, også selvom man normalt (uforståeligt) ikke er til Bill Conti, dette er nemlig ikke et typisk Conti score. Knap 43 minutters mesterligt score på denne cd i kun 1200 eksemplarer, inkl. filmbilleder også bag kameraet, orkesterkreditering, ca. 7 siders liner notes og komplet trackgennemgang.
Anmelder: Henrik