Fly, The / Return Of The Fly - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

The Fly / Return Of The Fly
(Fluen / Fluen vender tilbage)

Produktionsår: 1958
Label: Kritzerland Records
Labelnr.: KR 20022-6

Udgivelsesår: 2012

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 02.10.2012
Amerikansk science fiction gyser om en videnskabsmand, der har opfundet en teleportal til levende væsner, det går dog helt galt, da han selv indgår i eksperimentet. I forsættelsen eksperimenterer sønnen videre 15 år efter. Makkerparret Paul Sawtell og Bert Shefter valgtes som komponister og første films score (i stereo) Indleder med "Main Title" for stort og tidstypisk filmmusikorkester, storslået og dramatisk, dog også med melodisk indslag. Der fortsættes melodisk, romantisk og idyllisk, mens alt stadig ånder fred og ro. Fra track 5 "The Morning After" bliver det oplagt mere dramatisk, heftig spænding eller melankolske passager. Return Of The Fly scoret (mono), efterfølgerens "Main Title" er livligt og kort. Her fortsættes med dæmpet spændingscues og senere bydes også på melankolske passager. Primært er det dog oplagt spændingsmusik med urolige/heftige strygere og dybe bastoner, der dominerer dette score og det fremstår næsten som ét langt cue, ret virkningsfuldt. I intensitet og spænding virker efterfølgerens score mere interessant end forgængeren, der er mere melodisk og varieret. Glimrende udgivelse uden at være egentlig banebrydende scores. Ca. 1 times spilletid på denne cd i kun 1000 eksemplarer, inkl. filmbilleder og ca. 4 siders liner notes.
Anmelder: Henrik