DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2018

Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Used Cars
(Brugte biler)

Produktionsår: 1980
Label: La-La Land Records
Labelnr.: LLLCD 1205

Udgivelsesår: 2012

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 13.08.2012
Robert Zemecis' og Bob Gales komedie med Kurt Russell i hovedrollen. Første komponistvalg var oplagt Elmer Bernstein, der dog var optaget af Airplane! Man forsøgte så med Ernest Gold inden Patrick Williams blev endelig valgt. Cd'en her indleder med Williams' score og en march, der dog ikke kom med i filmen. Der fortsættes med livlige cues eller passende bandpræget/rytmisk musik for bl.a. keyboards, guitar og trommer, indimellem suppleret af større orkester. Track 7 "The Fight" er oplagt mere intenst og herefter høres også mere actionpræget musik, tillige med lidt militaristisk instrumentation. Ca. 35 minutters score herfra. I track 15 høres titelsangen og fra track 16 kan man så opleve Ernest Golds ubrugte score, hvor enkelte cues dog alligevel blev anvendt primært af tidsnød, Golds arrangement af "Stars And Stripes" marchen var dog en uundgåelig favorit til filmens indledning. Efter få scorecues og en del kildemusik (source) tager scoret for alvor fat fra track 25, hvor man kan sammenligne og Gold virker mere seriøs og traditionel i sin tilgang, i forhold til Williams. I alt knap 75 minutters spilletid på denne interessante cd i 2000 eksemplarer, inkl. filmbilleder, komplet trackgennemgang, orkesterkrediteringer for begge sessioner og knap 8 hele siders liner notes.
Anmelder: Henrik