DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2017

Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

F.I.S.T. / Slow Dancing In The Big City
(Bossen / En kvindes stræben)
Komponist: Bill Conti

Produktionsår: 1978
Label: Varèse Sarabande
Labelnr.: VCL 0805 1039

Udgivelsesår: 2005

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 30.12.2011
2 Bill Conti scores fra 1978 på én cd, først musikken til fagforeningsdramaet F.I.S.T., der foregår i 1930'erne, med Sylvester Stallone i hovedrollen. Her indledes "Main Title" dunkelt og dramatisk, er dog primært storslået og melodisk. Fortsætter melankolsk/melodisk og stemningsfuldt, senere passende mere dramatisk og spændingspræget. Tillige heftige indsatser for bl.a. messingblæsere samt heroiske temaer for bl.a. trompetsolo og få melodiske/romantiske cues. Ca. 29 minutters stort dramatisk score herfra. Som bonus får man tillige scoret til Slow Dancing In The Big City med på denne cd, et romantisk dansedrama af instruktøren til Rocky. Her indledes med det bevægende og romantiske hovedtema for orkester og klaversolo. Der fortsættes her passende melodisk/romantisk, med enkelte variationer af mere dramatisk/melankolsk stemning. Track 20 skiller sig ud ved rytmisk dansemusik, det lange track 21 er musik fra balletsekvensen og der afrundes med en storslået og igen bevægende version af hovedtemaet – et klart højdepunkt, inden sangen "Blue Evening" (ikke af Conti). Størrelsen på orkesteret blev i øvrigt nedtonet, for at gøre musikken mere intim og mindre dominerende, efter ønske fra instruktøren i klipperummet. I alt 63 minutters spilletid på denne glimrende cd udgivet i 2000 eksemplarer, inkl. 8 siders liner notes med filmbilleder.
Anmelder: Henrik