Crucible, The - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

The Crucible
(Heksejagt)
Komponist: George Fenton

Produktionsår: 1996
Label: BMG records
Labelnr.: 09026 68666-2

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 22.12.2011
Historisk drama, baseret på et stykke skrevet af Arthur Miller i 1952, om heksejagter i Salem i det 17. århundrede (1692). George Fenton valgtes som komponist på denne film og scoret indledes med dæmpet spænding i hurtigt tempo, for bl.a. fløjte strygere og messingblæsere, varieret med enkelte melodiske passager. Temaet i track 2 og 16, til hovedkarakteren John Proctor (Daniel Day-Lewis) er glimrende melodisk/melankolsk med delvis urolig stemning. Senere irsk præget instrumentation, f.eks. i track 3 "The Village". Fra track 4 er flere cues samlet og emneopdelt efter handlingen, musikmæssigt fortsættes primært med den dæmpet spænding evt. med crescendo, varieret med livlig irsk eller passende etnisk præg. Der er tillige enkelte variationer med melodiske/melankolske cues, der så ikke er det dominerende her, vender dog for alvor tilbage i slutningen af scoret. I bl.a. track 10 og 13 benyttes tillige synthesizer. Track 12 er et dramatisk højdepunkt, særligt sidste halvdel. Indeholder mange fine lag og kvaliteter, der bør nydes koncentreret – gerne flere gange, det tåler det helt bestemt. Knap 57 minutters velkomponeret score på denne cd, inkl. 18 linier liner notes fordelt på 3 sider af Fenton selv.
Anmelder: Henrik