ÔĽŅ Breakdown - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)

Label: La-La Land Records
Labelnr.: LLLCD 1173

Udgivelsesår: 2011

Find og k√łb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, pr√łv evt. andre forhandlere)

Anmeldelsesdato: 23.07.2011
Et par rammes af et sk√¶bnesvangert uheld med bilen, hun f√•r s√• et lift med en lastbilchauff√łr som holder hende fanget i ledtog med andre kidnappere. Manden m√• nu selv finde hende og befri hende ‚Äď p√• den virkelig h√•rde m√•de. Basil Poledouris valgtes som komponist og det endelige (reviderede) score (cd1) indledes med et rytmisk og slagkraftigt "Main Titles", men ogs√• en passende stemning af uhygge, ensomhed og √łdede omr√•der. Der forts√¶ttes heldigvis med denne golde stemning og dominerende rytmisk sp√¶ndingsmusik, indimellem varieret af mere tempofyldt og heftigt actionpr√¶get musik, der naturligvis intensiveres senere i scoret. I track 5 h√łres fremragende perkussionrytmer. Melodisk "End Credits". Knap 1 times score p√• cd 1 med ekstra musik af Richard Marvin, Eric Colvin, Steve Forman og Judd Miller. Nr. 2 cd indeholder filmens f√łrste/alternative scoreudkast, ud fra Poledouris egen vinkel p√• filmen. Virker mere tematisk end cd1 og byder s√•ledes p√• markant anderledes sp√¶ndingsmusik. Nr. 3 cd indeholder intet mindre en 50 minutters alternative tracks, som l√¶ner sig opad stilen fra cd1, er dog mere eksperimental/fr√¶k og interessant. Knap 168 minutters spilletid p√• denne l√¶kre 3-dobbelte cd, udgivet i 3000 eksemplarer og med ca. 6 siders liner notes samt komplet trackgennemgang og orkesterkreditering.