Bernard Herrmann Film Scores - HI-Score soundtrack anmeldelse (review)
DFS logo
Det Danske Filmmusik Selskab
The Danish Film music Society

Find

soundtrack komponist

Hovedmenu / Main menu
Anmeldelser (Reviews)
Artikler (Articles)
Blog (Danish)
Filmmusik bog (Danish)
Filmmusic Forum
Filmmusic & Soundtrack links
Komponister (Composers)
Lydsporet (Danish only)
Medlemmer (DFS members)

Henriks sider / pages
John Barry · Jerry Goldsmith
Rachel Portman
Howard Shore
Sven Gyldmark
Koncerter (Concerts)

© www.filmmusic.dk 1996, 2024
Anmeldelser forside (reviews frontpage)

1 side tilbage (go back 1 page) Anmeldelser forside (reviews frontpage)Soundtracks alfabetisk (Scores alphabetically)Komponister alfabetisk (Composers alphabetically)

Bernard Herrmann Film Scores
Komponist: Bernard Herrmann

Produktionsår: 1993
Label: Milan Records
Labelnr.: 73138 35643 2

Se trackliste og andre udgaver hos SoundtrackCollector
Find filmtitel på InternetMovieDataBase (IMDB)
Find musikken på YouTube

Find og køb soundtrack hos Amazon.co.uk
(dette er et generelt link - kan soundtrack ikke skaffes hos Amazon, prøv evt. andre forhandlere)

Hvad synes du? (What do you think?)
anmeld selv dette soundtrack/score.

Anmeldelsesdato: 29.06.2011
Netop i dag ville filmmusiklegenden Bernard Herrmann være fyldt 100 år. I 1992 hyldede Elmer Bernstein ham med denne glimrende indspilning med The Royal Philharmonic Orchestra i London, indeholdende nogle af Herrmanns vigtigste og bedste værker. Først en suite fra Citizen Kane med 4 indbliksrige cues, der startede Herrmanns karriere (og Orson Welles') for alvor, tilbage i 1941. Dernæst et meget kort cue til Herrmanns eneste Oscarbelønnede score The Devil And Daniel Webster (1941), efterfulgt af en suite fra The Man Who Knew Too Much (1956). Track 4 er tre vigtige cues fra det legendariske score til Hitchcocks Psycho (1960), efterfulgt af musik til tre andre Hitchcock/Herrmann film: The Wrong Man (1956), Vertigo (1958) og North By Northwest (1959). Track 8 er en suite á 3 cues fra Truffauts The Bride Wore Black (1968), efterfulgt af Truffauts Fahrenheit 451 (1966). Det hele afrundes af en god suite fra Scorseses Taxi Driver (1976) - som Herrmann netop nåede at afslutte inden sin død juleaftensdag 1975. Knap 70 minutters spilletid, afsluttende med et knap 5 minutters interview med Bernard Herrmann fra 1970'erne. Desuden 5 sider liner notes, heraf 1 af Bernstein, der også beretter om Herrmanns indflydelse og anbefaling for hans karriereforløb.
Anmelder: Henrik